رینگ موتورتعمیر اول 206تیپ 5 /پژو پارسTU5/رانا/برند ماهله اصلی جعبه چهار تایی لیبل PDY

برند: تاریخ به روز رسانی: 17 اردیبهشت 1404 تعداد بازدید: 71 بازدید

۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

توجه: به منظور جلوگیری از مشکل در پرداخت لطفأ vpn یا فیلتر شکن خود را خاموش کنید. با تشکر

تمامی کالاهای فروشگاه توسن یدک | TosanYadak اورجینال و برند بوده و با گارانتی بازگشت وجه ارائه می شوند. در صورت هرگونه سوال و مشاوره قبل و بعد از خرید با مهندس سعید یعقوبی مدیریت فروشگاه توسن یدک | TosanYadak تماش حاصل فرماید.




عضویت در خبرنامه محصول فقط برای اعضای سایت امکان پذیر خواهد بود.

رینگ موتورتعمیر اول 206تیپ 5 /پژو پارسTU5/رانا/برند ماهله اصلی جعبه چهار تایی لیبل PDY

رینگ موتورتعمیر اول 206تیپ 5 /پژو پارسTU5/رانا/برند ماهله اصلی، جعبه چهار تایی، لیبل PDY

رینگ پیستون

پیستون خودرو برای انجام وظیفه خود نیاز به حرکت با کمترین اصطکاک درون سیلندر دارد . رینگ‌ پیستون ماهله این شرایط را برای سیلندر فراهم می‌کند ، پیستون روی بدنه خود شیارهایی دارد که برای قرار گرفتن رینگ‌ها تعبیه شده است.
رینگ‌ها با قرار گرفتن در محل مشخص، فاصله‌ای بین پیستون ایجاد کرده و حرکت پیستون درون سیلندر را با حداقل اصطکاک ایجاد می‌کنند.
وظیفه اصلی رینگ پیستون عایق‌بندی کامل سیلندر و پیشگیری از استهلاک بیشتر سیلندر و پیستون است . رینگ پیستون نیاز به مقاومت بالا در برابر ضربات و تماس مداوم و مقاومت گرمایی بالا دارد. به همین دلیل این قطعه از فلزی مقاوم به گرما و ضربه ساخته می شود.

 

رینگ پیستون,رینگ پیستون 206,رینگ پیستون پژو,رینگ پیستون سمند,رینگ پیستون پارس

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 

وظایف رینگ پیستون : 

  • هدایت روغن درون سیلندر و پیشگیری از نفوذ آن به محفظه احتراق
  • عایق بندی محفظه احتراق و پیشگیری از نشت مخلوط سوخت و گاز از اطراف پیستون
  • پیشگیری از نفوذ دود درون محفظه احتراق به سطح پایین پیستون
  • کاهش تماس بین پیستون و جداره سیلندر تا جای ممکن
  • پیشگیری از اصطکاک سطوح پیستون و جداره سیلندر و ممانعت از فرسودگی و سایش بیش از حد این دو بخش
  • انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر که دمای پایین تری دارد به منظور جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای این قطعات و بالا رفتن استهلاک آن‌ها

انواع رینگ‌های پیستون :                1- روغنی     2-  فشاری

تعداد رینگ‌های در هر پیستون از سه تا هفت عدد متغیر است که بسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر در آن تعیین می‌شود.

 

معایب احتمالی رینگ ها :

1-     خط برداشتن : به دلیل ورود گرد و غبار به سیلندر و وجود ذرات ریز در روغن ایجاد می شود .
2-     چسبندگی به سیلندر : این چسبندگی به سیلندر و یا در شیار پیستون پیش می آید که در اثر حرارت زیاد و کم بودن خلاصی در دهانه رینگ و شیار پیستون به وجود خواهد آمد .
3-     شکستن رینگ : به دلیل خلاصی زیاد در شیار پیستون ، لقی طولی غیر مجاز میل لنگ ، گشاد شدن بیش از حد سیلندر به وجود می آید.
4-    ساییدگی رینگ : بر اثر کار زیاد باعث فرار کمپرس ، روغن سوزی و کم شدن قدرت موتور و زود جوش آوردن موتور می گردد .

نوع خودرو

206 SD, 206 T5, H30کراس, پارس TU5

ماهله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “رینگ موتورتعمیر اول 206تیپ 5 /پژو پارسTU5/رانا/برند ماهله اصلی جعبه چهار تایی لیبل PDY”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگویی سریع
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت
رینگ موتورتعمیر اول 206تیپ 5 /پژو پارسTU5/رانا/برند ماهله اصلی جعبه چهار تایی لیبل PDY

۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان